Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 20.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
eleznin stanice - zobrazeno 10 z 102 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110|
Železničná stanica Košice prejde obnovou
Koncom minuloročných letných prázdnin sme si s Norom dohodli stretnutie na košickej stanici. Chceli sme zadokumentovať jej súčasnú podobu. Už dlhší čas sa totiž pripravuje rekonštrukcia železničnej stanice v Košiciach, konkrétne sa obnova týka výpravnej budovy. Ako to na Slovensku býva už zvykom, aj táto rekonštrukcia mešká, ale podľa najnovších informácií by sa mala konečne začať už v tomto štvrťroku. Pozrime sa teda spoločne do Košíc na stanicu.

Hrozí zánik výpravnej budovy železničnej stanice v Nitre?

V súvislosti s plánovanou elektrifikáciou železničnej trate z Leopoldova do Nitry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) oznámili aj svoj úmysel postaviť novú výpravnú budovu v železničnej stanici Nitre. Napriek tomu, že ŽSR údajne neplánujú súčasnú výpravnú budovu zbúrať, doteraz zverejnené informácie vyvolávajú pochybnosti.

Železničná stanica Nitra

Železničná stanica Nitra leží na trati Nové Zámky – Prievidza (140) v km 33,705, podľa cestovného poriadku v km 36,000. Orientovaná je v severojužnom smere. História vzniku stanice siaha do 19. storočia, kedy niektoré železnice na Slovensku budovala Rakúska, resp. neskôr Rakúsko-Uhorská spoločnosť štátnej železnice (StEG). Spoločnosť StEG vznikla 1. januára 1855 a výstavbu železníc na Slovensku ovplyvňovala dlhšie obdobie.

Architektúra našich staníc (6.)

Predchádzajúce časti boli venované výpravným budovám na tratiach postavených v časoch Rakúsko–Uhorska. Výstavba železníc na Slovensku pokračovala aj po rozpade monarchie v roku 1918 a vzniku Československa. Šieste pokračovanie seriálu o architektúre bude venované staničným budovám postaveným počas existencie Československej republiky v období rokov 1918 – 1939.

Architektúra našich staníc (5.)

Piata časť seriálu o architektúre našich staníc bude patriť miestnym tratiam postaveným na území Slovenska. Zameriam sa na tie, na ktorých boli železničné objekty postavené v železničnom štýle MÁV. Viaceré výpravné budovy existujú dodnes, niektorých vzhľad bol za tie roky mierne pozmenený.

Rekonštrukcia 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici (5.)

Železničné spoločnosti (ŽSR a ZSSK) minulý týždeň informovali o ukončení rekonštrukcie 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici. Rekonštrukcia začala začiatkom decembra 2010. Po zhruba piatich mesiacoch sa na stanicu vrátili späť niektoré vlaky, ktoré boli presmerované na stanicu Bratislava-Nové Mesto. Na stanicu som občas zašiel, aby som sledoval prebiehajúcu rekonštrukciu, a rovnako som tam zašiel teraz, aby som zadokumentoval nový vzhľad nástupišťa.

Kolárovo, stanica, kde sa koľaje v tráve strácajú

Predĺžený sviatočný víkend a takmer letné počasie na západnom Slovensku. To je kombinácia, ktorá si priam žiadala ísť niekam fotiť vlaky. Ja som sa rozhodol ísť fotiť do Kolárova. Áno, viem, do Kolárova vlaky už dávno nechodia, ale fotiť je tam stále čo. Napríklad výhybkové návestidlá vyrastajúce z trávy. Veď posúďte sami.

Obnovený vzhľad železničnej stanice Bratislava–Nové Mesto

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) obnovili vzhľad železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto. Obnova sa týkala vonkajších a vnútorných priestorov staničnej budovy a zahŕňala tiež napr. výmenu vykurovacích rozvodov a telies, elektrických rozvodov, výmenu svietidiel, podlahy a obloženia. Zrekonštruované boli toalety pre verejnosť. Obnovená bola fasáda budovy a upravené bolo okolie stanice. Ja som sa na obnovenú stanicu zašiel pozrieť, aby som nový vzhľad zadokumentoval aj pre tých, ktorí túto možnosť nemajú.

Železničná zastávka Nižná Šebastová

V kedysi samostatnej obci Nižný Šebeš, dnes miestnej časti Prešova – Nižná Šebastová leží železničná zastávka Nižná Šebastová, ktorá sa nachádza v km 53,87 na tratiach ŽSR 193 Prešov – Humenné a 194 Prešov – Bardejov medzi stanicami Šarišské Lúky a Kapušany pri Prešove. Táto zastávka vznikla už pri výstavbe trate do Bardejova v roku 1893. Svoj účel plnila hlavne vďaka neďalekým kúpeľom Išľa. Keď tieto kúpele zanikli v osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia, začal úpadok tejto zastávky...

Rekonštrukcia železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali dňa 9. februára 2011 s rekonštrukciou železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto. Rekonštrukcia súvisí s majstrovstvami sveta v hokeji, ktoré sa budú konať v apríli v Bratislave a Košiciach. Cieľom je zlepšiť služby cestujúcej verejnosti a zvýšiť kultúru cestovania. Rekonštrukcia by mala byť hotová do 28. apríla. 2011.


Home